Sådan holder du styr på dine mails

Modtager du mange mails? Især i forbindelse med arbejde kan man havne i en situation, hvor man modtager utroligt mange mails på daglig basis. Man kan hurtigt miste overblikket og deraf uheldigvis komme til at overse eller glemme mails. Så hvordan holder du bedst styr på dine mails? 

Opret et autosvar 

Når du modtager mange mails, kan det hurtigt komme til at øge svartiden. Her kan du vælge at oprette et såkaldt autosvar med one com mail. Denne mail sendes automatisk i fx et bestemt tidsrum. Så er vedkommende, der har kontaktet dig på mail, opmærksom på, at din mail er modtaget, og vil blive besvaret hurtigst muligt. Hvad der så er endnu vigtigere, er selvfølgelig, at du så også skal huske at få besvaret den mail. Du kan jo angive i dit autosvar, hvornår du typisk kigger mails igennem. Så ved vedkommende til næste gang, at dette tidsrum ville være et godt tidspunkt at skrive til dig på. 

Slet mails løbende 

Du kan med fordel slette mails løbende, som du ikke har behov for at gemme. Pludselig hober mails sig op, og du vil derfor få et langt større overblik i din indbakke, hvis du får slettet dem undervejs. Det kan være ret kedeligt, og det er derfor fristende ikke at få slettet dem. Du vil dog helt sikkert blive glad for det på sigt, for pludselig er der rigtig mange mails, der skal slettes på en gang. Pas dog på med ikke at slette mails, som du eventuelt får brug for på et senere tidspunkt.

Opret forskellige indbakker 

Hvis du nu er i tvivl om, du kan slette en mail, fordi den måske senere hen kan blive relevant for dig, kan du sagtens gøre noget helt andet. Du kan oprette forskellige indbakker, hvor du så kan flytte mails over løbende. Opdel indbakkerne i kategorier, det kan fx være arbejde, skole, privat eller noget lignende. Det afhænger af, hvilke slags mails som du typisk modtager. Hvis du flytter dine mails ind i sådan nogle kategorier, er det også meget nemmere for dig at finde frem til en specifik mail.